torsdag 17. oktober 2013

Sommer i Norge

There is no place like home!
Da vi kom hjem fra asia var programmet fult opp med hyttebeøk, venninnebeøk og andre moroheter.

På hytte til Fredrik fikk vi se denne skjønne skapningen

Ashley, min gode venninne fra USA tok turen til Norge. Var veldig hyggelig å se henne igjen. Hun var i Norge i litt over en uke. I løpet av den tiden fikk hun se alt Oslo har å by på. Her står vi på operataket.

Sponvika

Spilte kort, kortskalle og gitar... aaaah som jeg elsker sommer!

Et glass vin på brygga ble det selvfølgelig tid til

Ekebergrestauranten

Folkemuseet

Holmenkollen. Tok selvfølgelig turen opp til toppen av hopptårnet også! Nydelig utsikt derifra

Bytur :)

I sommer fikk vi også tid til å gjennomføre flere av prosjektene våre. På bildet over kan dere se hvor fin terassen vår har blitt.

Bursdagen til Christine!

Nydelige Hege som var på besøk i Oslo. Her spiser vi på Alex Sushi!

På hytta ble det også fisket krabber. Her er Fredrik i full gang med å gre ut krabbene fra garnet.

Bangkok

Siste stopp på asiaturen vår var Bangkok. Mye mennesker, boder og andre spennende ting å se på overalt. Virkelig en fantastisk by og et perfekt sted å avslutte en magisk og opplevelsesrik tur!

Foran Grand Palace - se på de lekre buksene!! Måtte kjøpe busker og låne en skjorte av Fredrik for å kunne komme inn på plassen. Btw: buskene var overraskende gode å gå med ;)

Sa noen belter? Fredrik fant en butikk som kun solgte belter. Han var i himmelen!

Utsikten fra hotellet vårt.

Måtte selvfølgelig kjøpe et steykke med sjokoladekake - den bokstavelig talt ropte på meg. God var den også.

Bilde fra skybaren på hotellet.
Vi bodde på Lebua at State Tower - et nydelig hotell med verdens beste frokost.

Litt shopping ble det også tid til

Nok et bilde fra balkongen. Elsker deg Fredrik<3 p="">
De siste timene før vi skulle dra til flyplassen, dro vi innom Asiatique. En koselig område med småbutikker og restauranter.

Takk for en magisk tur til asia, Fredrik!

Koh Samui

Her kommer en noen bilder fra Koh Samui

Moderne bensinstasjon?

På rundturen vår rundt Koh Samui fant vi ut at vi ikke kunne dra fra Thailand uten å prøve å ri på en elefant. Hva som var mest morsomt under turen; Fredrik som ble hvitere og hvitere av skrekk eller det å faktisk sitte på elefanten, er ikke lett å vite ;)

En av de mange vannfallene vi besøkte

Big Buddha

Bilder i solnedgangen

Dagstur til Koh Tao hvor vi badet og snorklet i krystallklart vann! Paradis!

Klare for frokost

Siste kvelden spiste vi på Barracuda, som vi fant gjennom tripadviser. Det var en veldig romantisk liten restaurant med fantastisk god mat :)

onsdag 25. september 2013

Thailand

Jeg vet det er en stund siden vi kom tilbake fra asiaturen vår, men prøver likevel å legge ut litt bilder fra siste del av turen vår. Etter Kambodsja gikk nemlig turen videre til Thailand og Koh Samui.

På flyplassen

Vi måtte selvfølgelig leie oss en moped. Det endte opp med at vi leide den under nesten hele oppholdet. Supergøy. Vi dro på flere utflukter rundt hele øya.

Dette var et av de mer moderne stedene å fylle bensin

Nikki Beach - Koh Samui

Deilig med ferie!

Måtte selvfølgelig også se på dragshow når vi først var i Thailand!

mandag 2. september 2013

Kambodsja

Etter en uke på Bali reiste vi videre til Kambodsja, hvor planen var å få med seg Angkor Wat og de andre kjente templene. En ting vi definitivt har lært på denne turen er at vi må undersøke hvordan man kommer seg med taxi fra flyplasser i asia. Kambodsja var nemig intet unntak. Etter mye om og men endte taxisjåføren opp med å bli vår private sjåfør mens vi var i Kombodsja. Han kjørte oss rundt til alle mulige templer og viste oss noen koselige steder å spise.

Jeg har lastet opp noen bilder i vilkårlig rekkefølge fra dagene med tempelvandring.

Frokost

Overalt var det små jenter og gutter som gikk rundt å skulle selge oss alt fra postkort til nøkkelringer. Tingene de solge kostet en dollar, eller "one daallah" som de gikk rundt og sa.

Ta prohm-tempelet, eller kanskje bedre kjente som tempelet fra filmen Tomb Raider.

Flere av templene vi besøkte hadde ekstremt bratte trapper for å komme seg opp. Følte nesten jeg utviklet trappefobi. Det gikk greit å komme seg opp, men på vei ned ... ikke fullt så lett :P

Fredrik derimot kom både opp og ned lett som bare det.

Her står vi foran en stor vannmølle som ble brukt til å frakte vann til et gartneri

Bayon Tempel - Veldig fascinerende med alle buddha hodene overalt.

Pub Street - Det var her alt skjedde om kveldene. Alle restaurantene, barene og menneskene var samlet på et sted. For å komme hit måtte vi ta en tuktuk fra hotellet.

Soloppgang over Angkor Wat

Siden vi ikke skulle være så lenge i Kambodsja, så bestemte vi oss for at vi måtte få med oss soloppgangen over det mest kjente tempelet - Angkor Wat. Klokken 05 på morgenen var det opp å stå og reise inn til tempelet. Der sto vi i litt under to timer. Var ikke den helt spektakulære soloppgangen, men var spesielt moro å se alle de andre menneskene som hadde kommet også.

Elephants terrace

Ja, vi hadde det veldig moro med selvutløser

Siden det ikke var lov for jentene å ha på seg singlet og shorts, måtte jeg låne litt klær av Fredrik :p

Trærne hadde "tatt over" mange av templene vi besøkte. Som guiden vår fortalte, så var det et dilemma for kambodsjiske myndigheter. Om de fjernet trærne for å bevare ruinene så ville turistene forsvinne, men dersom de lot trærne være så ville ruinene forsvinne. Mange av templene blir nemlig besøkt kun pga. trærne - rart, men sant. (Man skjønner det egentlig ikke før man er der)

Hotellet vårt - Borei Angkor Resort & Spa. På ettermiddagen fikk vi tid til å slappe av ved bassenget og bestille en time med spa!